Modelárske stránky Vojta Stupáka

Tento web vznikol ako nedostatok inej činnosti počas jedného daždivého augustového dňa roku 2006

 Posledná aktualizácia: 10. 08. 2008

Domů
Modelárske BLOGY
Moje obľúbené WWW
Stavba modelov
Galéria modelov
Kontakt na mňa
VIDEO
 

            AKTUALITY  

August  2008

 Nedeľa, 10. augusta 2008

 Prikladám čerstvú aktualitu z dnešného dňa: Modelársky letecký deň v Tomčanoch. Cez týždeň napíšem viac, zatiaľ  prikladám len zopár fotografií mojich kamarátov

 
Obrie modely Martin 2008

Júl 2008

Minulý mesiac som to s lietaním asi prehnal....za mesiac som dal určite 100 letov. Pôvodne abstinenčné príznaky z nedostatku lietania na jar sa zmenili pocit prelietanosti. Tak som sa vrátil ku bicyklovaniu.  S Inkou sme naštartovali  letný režim   bajkovania pod heslom „Každý víken aspoň  stovku kilákov“ Poslednú júnovú sobotu a nedeľu sme dali spolu 150 km . Sľúbil som nášmu mladému, že budem propagovať jeho web : www.cyklisticketrasy.sk tak  dám ako odkaz na fotku z titulky mesiaca: Kunerad z Martinských holí. Zdá sa, že to nemá z modelárstvo nič spoločné, ale pohľad na jediné vhodné miesto na svahové lietanie na Holiach, nad "Podkovou". Sedím na hrane asi 300 metrového kotla. Fúkal západný vietor  6m/s, tak by to tam aj nosilo.

Piatok 25. júna 2008

retroplane.JPG (88172 bytes)Ráno chvíľu diskutujem na našom fóre o programe SketschUP, nad ďalšími možnosťami programu. Fóristov zaujíma import klasických CADovských súborov do programu. Skúšam prenášať atraktívnu konštrukciu historického klzáku do programu. Ide to bez problémov, aj keď môj počítač nestíha. Je to veľmi komplikovaný proces aj keď veľmi efektný. Vynaložené úsilie nezapovedá podľa mňa dosiahnutému výsledku. Vyzerá ako naozaj, ale nelieta to....:-(.V podvečer prestalo pršať vyrážam na naše letisko v Tomčanoch. Cez víkend tu majú súťaž „Pampeliškári...“  F3J-čkari si na  túto prezývku už zvykli, vystuhuje atmosféru a letový štýl tejto kategórie. Sú to  piloti pohoďáci, čo okrem rovinky a pristátia viac nemusia vedieť...:-) Pri ukladaní fotografií  na web, som si uvedomil, že môj foťák v zlých svetelných podmienkach vôbec nefotí, hoci som sa snažil ako vždy.

  vetron1.JPG (141479 bytes)   vetron4.JPG (146848 bytes) vetron3.JPG (111229 bytes) vetron2.JPG (113517 bytes)

Štvrtok 24. júna 2008

pokus_su1.JPG (48243 bytes)Mám dovolenku, celý týždeň opäť prší a je zime na prírodu , tak čas trávim pri počítači. Na našompokus_su2.JPG (33962 bytes) diskusnom fóre sa objavuje nová téma. Výborné grafické prostredie programu SketchUp, umožňuje  veľmi zaujímavé kreslenie konštrukčných častí modelu. Program mám už dávnejšie nainštalovaný,  a tak trávim skoro celý deň za počítačom a výsledok prikladám. Praktické využitie vidím pri tvorbe manuálov pre konštrukčné drevené modely, kde by sa dal postup znázorniť krok po kroku. Ale  tú istú úlohu by splnila aj názorná fotogaléria konštrukcie. Na kreslenie komponentov pre CNC frézu je program nepohodlný a neviem či by výstup do programov  riadiacich frézu bol bezproblémový.   

Nedeľa 20. júla 2008

DSCF7624.JPG (122670 bytes)Po týždennej absencii  od Internetu, doobedie trávim na našom fóre čítaním niekoľko stoviek príspevkov a  telefonovaním  cez msn-ko s Dušanom. Okrem iného sme sa radovali, že žijeme tu, v našom fantastickom Turci. Nepreháňam, treba vidieť. Uvedomil som si to naplno, keď som sa vracal v sobotu z mojichDSCF7634.JPG (150192 bytes) rodných južných krajov, v nádhernej panoráme zapadnúceho slniečka.....  Nedeľu poobede  trávim na letisku v Tomčanoch. Moji Kamaráti Dušan a Vlado, fanatici modelárstva pri  pivečku a káve na terase našej klubovne si užívali víkend. Prišiel som práve včas, Dušan vytiahol svojho „metyláka“ po troch mesiacoch. Dostal od Vlada trojlistú vrtuľu, jeho radosť som dokumentoval a zapájal sa „múdrymi“ radami, (nebolo treba,  chalani už modelárčia spolu100 rokov = 50+50:-). Ladilo sa lietalo a kecalo o modelárstve. Akurát to počasie bolo nemodelárske, končili sme v daždi, ale bola pohoda.

DSCF7643.JPG (154981 bytes) DSCF7631.JPG (138525 bytes) DSCF7628.JPG (148011 bytes) DSCF7642.JPG (125273 bytes) 

Utorok 8. júla 2008.

prazdne_mosovce.JPG (143042 bytes)Po výdatnom včerajšom daždi trávim noc pracovne nad počítačom, ráno sa zobúdzam do slnečného rána a vyrážam  na osviežujúcu jazdu Turcom. Na kúpalisku ani živej duše pani biletárka si ma nevšíma ,dávam si „čiernu horu“  relaxujem a meditujem o práci o modelárstve. Dochádza mi aký je ten Internet silný nástroj , google analytics mi  hlási, že sem na túto stránku chodia pravidelne inostranci z opačnej pologule Zeme. Nad Žilinou sa začína zhromažďovať oblačnosť, čaká ma 30 príjemných kilometrov dolu vetrom  a keď píšem tento web, už vonku prší.

Nedeľa 6. júla 2008

 Tento rok „Medard“  sa drží svojej pranostiky, tu v Turci  prší pomaly každý druhý deň, ale nie je zima. Využívam  počasie  na klasickú cyklo vychádzku kombinovanú s letiskom. Nedelisti sú ako obvykle na pľace, zastavujem sa  na letisku v Tomčanoch po príjemnom kúpeli v Mošovciach.Viac sa diskutuje ako lieta... Gabovi nepáli jedna sviečka, Dušanovi odišlo servo na krídelko a  Vlado po chorobe  je už veselší, pôsobíl ako mechanik Gabovej Avii. Na ploche sa objavuje český Orlík, nádherný repas vetroňa mojej mladosti.

motor_nepali.JPG (147153 bytes)            orlik.JPG (83551 bytes)        dusan_igor.JPG (138603 bytes)

Ešte  jún...

cinan_motor.JPG (79435 bytes)Akosi som zabudol, v Tritonovi som vymenil dožívajúci motor za čiperného  malého Číňana, model ožil,triton_uivana.JPG (130455 bytes) ale už je poriadne otlčený, dostal zabrať pri nácviku vodorovnej kubánskej osmy a nízkych kopaných výkrutov do visu „ snap up“. S Ivanom už chystáme nových Tritonov, bol som konzultovať zmeny  na modely a trochu, sme polietali, niečo nafilmovali a predovšetkým pokecali o modelárstve.Ivan sľúbil video postrihať, zavesíme na web a dáme sem na stránku odkaz...

Jún 2008

 S titulnou fotkou na mesiac mám problém, nieže by som nič  nemal, ale snažím sa z každého rožku, trošku  všetko z vlastnej produkcie ale „dobrú“  fotku z predošlého mesiaca som akosi  nenašiel....Ale mám čo s modelárstvom nesúvisí. Je to prostredie http://www.google.com/analytics/. Po načítaní scriptu do týchto stránok som zažil príjemné prekvapenie. Program sleduje, kedy, ako, kto a prečo... chodí na tento web. Na rekapituláciu je zatiaľ skoro ale vrátim sa ku štatistike o mesiac.

Nedeľa 22. júna 2008

novy_model.JPG (132805 bytes)Chalani zo svahu ma roztrhnú...pri prekladaní pamäťovej karty z foťáku do foťáku a následnommagic_condor.JPG (135458 bytes)  formátovaní, mi zostalo len  jedno video a zopár záberov, čo som večer po lietaní narýchlo uložil do počítača.  Peťo zalietaval nový model a sľúbil som ,že ho dám na web do galérie, takto mi zostalo len niekoľko záberov.  MAGIC KONDOR  určite bude lietať dlho a tak web galéria v picase bude nabudúce...  a môj laický názor na model: Je  to veľmi pekný, normálne lietajúci model. (....a chcelo by to tak 400 wattový motor + 4S A123, to by bolo polietaníčko :-)

Štvrtok 19. júna 2008

ihrisko.JPG (49478 bytes)Asi mám šťastie na letovú plochu ale v okolí domu a chaty mám perfektné „letiská“.Môj nový pľac  na ihrisku, presne 236 metrov za domom je vynikajúce letisko.  V kotly stromov býva veľmi často klud od vetra a minimum divákov. Dnes som absolvoval 6 letov ale lipolky umierajú takže to bol nakoniec len polhodinka pohodového akrobatického lietania.Baterka majú už vyše 100 cyklov , ich kapacita klesá a mäknú. Nič sa nedeje, pri cene 1,5  Sk na jeden let je to zanedbateľná položka nové baterky sú už na ceste.....O modeli sa dozvedelo už zopár modelárov z Internetu, je to veľmi lacná o vynikajúco lietajúca alternatíva plne  akrobatického modelu. Bohužiaľ stavebnica neexistuje, TRITON je   náš spoločný projekt s Ivanom pre našich kamarátov.    Posledný let som dolietaval o 20,30 hodine... totálny „olej v ovzduší“, motoroví rogalisti sa vracali z mesta a tak sme si dali spoločnú formáciu asi vo výške 80 metrov nad ihriskom. Vyklesal som vo výkrutoch , veľmi sa im to páčilo, a tak s poriadnym rachotom odleteli do Tomčian.

 Ráno, večer, sedemkrát do týždňa...

Chýba dátum, ale toto sa deje každý deň od začiatku mesiaca (okrem dažďa). LIETAM DENNE s Tritonom.  Mám nový priestor, bývalé hádzanárske ihrisko na školskom dvore pár metrom za domom na opačnej strane  od môjho poľného letiska na Horičke. Na večerné lietanie sú už moji susedia zvyknutý, ale to ranné lietanie,  ľuďom čo idú do práce pripadá nepochopiteľné.... Ale okolo šiestej ráno je husté a pokojné ovzdušie a každému šibe iným spôsob a mne takto. Cestou, tam, mám to 280 krokov, si premyslím zostavu. Lietam v presne vymedzenom priestore, dôsledne sa snažím dodržiavať letový koridor pozdĺž plochy. Prv to boli len letové sekvencie z F3P B-čkovej zostavy, teraz sa snažím lietať celú zostavu, spravidla to zvládam na jeden let dva krát. Cestou naspäť analyzujem, a premýšľam o chybách. Občas  najmä v kľudnom večernom lietaní dám invert zostavy a prízemné nožáky... ale to už len na  spestrenie lietania. Čo sa snažím je vždy letieť ROVNO, nezdá sa to ale je to asi najťažšie z z akrobatického lietania. Občas  ešte hrabnem nevhodne do smerovky pri korekciách do rovinky, ale to asi len cítim na kniploch len ja , moc to vidieť nieje.    Osem minút intenzívneho PRESNÉHO lietania

 MÁJ 2008

 Zvětšit mapu

Mapy Google... ďalšia z ohromných vymožeností Internetu. Občas zaznamenávam moje potulky za modelárstvom do mapy a takto vyzerá moja posledná trasa. Napadne ma to  až vtedy , keď môj syn Michal pridáva do svojej Internetovej mapy trasy. Trasy vznikajú veľmi zaujímavým spôsobom. Chalani nosia v batohu na chrbte GPS-ko, ktoré za jazdy exportuje dáta cez mobil do googlovských máp. Viem si predstaviť akrobatickú „korešpondenčnú súťaž“ on line... Pilot lietajúci s GPS-kom v modely na svojom letisku, hocikde na svete, vysielajúci dáta bodovačom, sediacim na opačnej pologuli Zeme. Zdá sa to neskutočné, ale tak isto sa mi to zdalo nemožné ,keď Jirko Havel tvrdil, že akrobacia sa bude lietať v hale a ešte  na elektriku... akurát, že to bolo pred 30 rokmi.

Štvrtok 29. mája.

Pod dohode s Peťom mám na svahu absolvovať“ rýchlo kurz“ svahového lietania. Vzniklo to po mojom odmietnutí daru vo forme nového svahového vetroňa, „tak si to aspoň skús....“. Vlastne  na svahu ani lietať poriadne neviem .... samá rovinka občas nejaká zatáčka bez smerovky, len na krídelkách. Peťo je dobrý učiteľ prinútil ma skoro hodinu lietať vetroňársku klasiku, ale struhol som si zopár výkrutov... viac sa nedalo („neblbni nemám tam pevné skrutky“).  RC Svahárčina je tvrdý dril, pár sekúnd rovno a potom rozumná zatáčka, aby to nepadalo, ale ani nestratilo rýchlosť. Tak dookola , hodinu, dve denne...Večer som si to s Tritonom vynahradil, neletel som ani sekundu rovno.-)!

Týždeň 24.máj až 1. jún 2008

rano_podazdi.JPG (123483 bytes)Celý týždeň praje teplé jarné počasie dvojfázovému lietaniu s Tritonom. Ráno o 6. hodine vyrážam nakabinka.JPG (131475 bytes) prvé lietanie, večer po západe Slnka na druhé... ranné lietanie je veľmi príjemné v „hustom“ pokojnom ovzduší. a večerné už len dotrénovanie rannej zostavy. Na baterkách už mám 80 cyklov čo dáva 10 hodín čistého letového času. Lietam obraty ktoré umožňuje pohon, väčšinou kombinácie výkrutov, a nožákov horizonte. Čo ma prekvapilo  po zime ,som mal  problémy s obratmi v nožovom  lete, ale už je to OK, mám dotrénované. Výkruty, sú plynulé aj ten integrovaný do kruhu, ale z „chrbta na chrbát“ ešte vypadávam v nožáku. Ráno som si vychutnával prízemné lety na chrbte odniesla si to kabínka a čumák  v dvoch núdzových pristátiach na asfalt.

Utorok 20. mája. 2008

akromaster_008.JPG (143138 bytes)Dokončujem povrchovku AkroMastera 008, vyskúšanou technológiou, tupovaním neriedeným natónovaným balakrylom. Pri stavbe sa zatiaľ nevyskytli žiadne komplikácie aj váha je po nafarbení v poriadku... Vybavenie mám kompletné akurát čakám od Číňana  3S Lipolky zatiaľ nie sú na sklade, takže mám času, ostané vybavenie mám pripravené, ešte budem laborovať s vrtuľou na  „Veľkom červenom“, Očakávam  príkon do vrtule  cez 200 wattov , takže to nebude pomalolet, ale normály akrobat na dynamické lietanie. Ešte pár pripomienok ku lietaniu....nabehol som na dvojfázové lietanie ráno a večer denne po dva lety  s Tritonom . Po hodine  akrobatického lietania som sa dostal do normálnej kondície a cítim že  model „visí“ na kniploch,. Pocit ktorý rekreačný piloti  určite nepoznajú. Prestávam si uvedomovať pohyb rúk, omyl sa nekoná... Lietam na malom priestore o veľkosti hádzanárskeho ihriska,  minimálna rovinka viac vo výkrutoch a na chrbte... bez smerovky to nejde. S úsmevom i spomínam, keď som smerovku používal tak akurát pri štarte a možno pri pristávaní. Časi sa menia...

Nedeľa  11. mája 2008

baby_detail.JPG (139813 bytes)Doobeda intenzívne lietam s Tritonom. Ráno dávam tri lety dva trimovacie, potom jedendusan_discus.JPG (132768 bytes) filmovací...Napíšem celú stránku o modely ale zatiaľ  len jednou vetou, je to: VEĽMI DOBRE LIETAJÚCI MODEL. Lieta  presne a príjemne. Ochotne reaguje na výchylky všetkých kormidiel, akurát mu chýba pár Wattov na vrtuli.  Našiel som na Internete zodpovedajúci pohon, zdá sa že bude treba 50 Wattov na dynamické 3D lietanie. Poobede stíham letisko, kde Igor a Dušan poletujú vo fantastickej pohode. Igor lieta s nádhernou BejbinouJodelom. Už som to sem písal, Igor má neskutočnú trpezlivosť a presnú modelárčinu. Dušan lietal s čínskym Diskusom CS. V jeho prevedení je to rýchly rekreačný model do termiky aj nepohody

 Štvrtok 8.mája 2008

cely_vtieni.JPG (551394 bytes)Teraz, keď je jasné, že  sa Triton vydaril, napíšem aj sem... Doteraz model pribúdal len  v majej webgalérii na Picase, ale po naložení celým letovým vybavením je jasné, že poletí!  Statický ťah prevyšuje o 20 percent letovú hmotnosť a na aktrobatické poletovanie to určite bude stačiť.  Model v tomto testovacom prevedení je určený na presné POMALÉ lietanie na čerstvom vzduchu. Bude nasledovať aj Depronová  vytuningovaná -ľahšia a  ešte pomalšia verzia do telocvične.

 

 

Sobota, 3. mája 2008

Celý týždeň som intenzívne modelárčil do pozdných  poobedňajších hodín na Tritonovipočasie  na víkend vyzeralo tak akurát. Vyťahujem bicykel,  dofúkavam na 3 atm (čo som prehnal....)a vyrážam na okružnú trasu dolným Turcom s cieľom letiska v Tužine. Viem že ma  čaká viac  ako 80 km po slušných cestách, ale v protivetre. Zastavujem sa na kávu v príjemnom altánku:-) a  skratkou na letisko v Tužine. Cestou naspäť v protivetre dostávam defekt ( asi tie 3 atm...)."Inštalatérske" vybavenie nosím so sebou, takže sa nič nedeje a šlapem unavený do posledných z 87 kilometrov.

APRÍL 2008

Počasie je už od začiatku mesiaca aprílové, daždivo a celkom zima, ale mi to nakoniec vyhovuje. Intenzívne pokračujem v stavbe 3D elektroakrobatu a už sa chystám na povrchovku. Biela technológia je celkom rýchla na stavbu ale kompozitoví mágovia budú určite mať pripomienky ku vizuálu ,   ale model z dvoch metrov vyzerá ako naozaj...A na bajku mám najazdených  od začiatku sezóny vyše 200 kilákov a  na prilbu si už celkom zvykám.

AcroMaster 008

3D_biele.JPG (100209 bytes)Niekoľkokrát som spomínal „ bielu technológiu“, ktorou chystám môj posledný akrobatík AcroMasterpotah.JPG (68197 bytes) 008 (1x1 meter). Nič prevratného,, klasický stavebný  biely stavebný polystyrén olepovaný bielou  netkanou textíliou lepené kvalitnou bielou pastou Drago... farbiť sa dá vodou riediteľnou farbou. Technológiu publikoval už dávno pán Tinka v RCR. Podstatou je rýchla ale presná !  a ľahká stavba. Viem presne ako má vyzerať dobre  lietajúci 3D model a tak to bola ideálna možnosť overiť koncepciu. Model je pripravený na inštaláciu RC vybavenia a vyzerá to na plošné zaťaženie 22 g/dm2. Počas stavby som intenzívne vážil a uvažoval, že touto technológiou stavby nie je problém zhotoviť 2x2 m akrobat do  letovej váhy 1500 gr.  a veci znalí vedia, že to bude lietať parádne s 500 wattmi príkonu do vrtule. Zatiaľ  to musí počkať, ešte ma čo najskôr  čaká pripraviť na frézovanie,  dokončiť a zalietať prototyp halového modelu  Triton.  Ivo by mi to neodpustil....

Utorok, 29 apríla. 2008

Absolvoval som veľmi príjemnú modelársko- relaxačnú akciu: Návštevu u Ivana v jeho frézovacom kamrlíku,  modelárskej konštrukčnej kancelárii a fantasticky vybavenej dielni. Predovšetkým sme modelárčili. Už cez víkend sme si msn-kom preposlali a vydiskutovali konečnú podobu modelu TRITON. Bolo treba ešte zopár úprav vo výkresoch (zázraky na počkanie...) a za 31 minút máme pred sebou CNC výrezy modelu . Model už chystám  na zalietavanie, v pracovnej povrchovke na  testovacej verzii  modelu....

Nedeľa  13. apríla  2008

 
13. apríl 2008, príjemné jarné lietanie...

Na svahu vznikla zaujímavá situácia, začínajú prevládať elektrolety....Peťo , veliteľ, našich svahákov sa preriekol, že keby mu to niekto pred dvoma rokmi povedal že bude lietať elektro a ešte na svahu tak mu vynadá do bláznov... ja som to síce pred rokom napísal, ale to už sa schyľovalo ku elektrifikácii svahových modelov a dnes sa viac lietalo ako sedelo hoci vôbec nefúkalo. A v Tomčanoch sa situácia vracia do normálu, modelári a j Aeroklubáci si poletujú ako keby sa nič nestalo, hoci pred rokom to vyzeralo na zrušenie letiska.

JANUÁR, FEBRUÁR, MAREC 2008

Namiesto ospravedlňovania sa za túto pauzu na webe pripojím verejný prísľub, že budem jazdiť bicyklom len s prilbou na hlave...a  keby to tak činila aj moja maminka 20 decembra 2007, tak by naďalej aj vo svojich osemdesiatich rokoch bicyklovala ďalej:-(

 Príjemné jarné počasie ma so švagrom Olikom vytiahlo na svah v Turčianskom Jasene. Pôvodne sme to mali zámer zvládnuť na bajkoch , ale po výdatnom obede sme to rozchodili s foťákmi v ruke pešo. Pózoval nám v nádhernom počasí Peťo so svojim staro-novým elektroletom Nimbus , o ktorom som tvrdil pred rokom,  že mu pomôže zopár Ampérov  ku kvalitnému letu.

MAREC 2008

multiplex_3D.jpg (85548 bytes)Marec som mal predovšetkým náročný v zamestnaní a tak som veľa času venoval právevyrezy_3D.JPG (111744 bytes) tejto zmysluplnej činnosti za ktorú som platený. V druhej polovici mesiaca sa začínam intenzívne venovať modelárskym aktivitám. A tak po večeroch kreslím   krivky  do CNC frézy, po poobediach som pripravil šablóny a výrezy na AkroMaster 008. Priznám sa že ma inšpiroval  Multiplexácky  ParkMaster 3D a predovšetkým „biela“ technológia, ktorú chcem otestovať práve na tomto modely. Na stavbe  intenzívne pokračujem, vyzerá to sľubne . Až teraz  si uvedomujem, že touto technológiou sa dá postaviť „dospelý akrobat“ s príkonom motora 500 Wattov na 4sA123.

Nedeľa  30. marca 2008

wpe7.jpg (31716 bytes)Nedeľa 30.marca 2008, bola nedeľa asi najteplejšia od začiatku roka... Vedel som že na „Veľkom južnom“ ma bude čakať Peťo s Discusom. Aj tak sa stalo a čakalo ma príjemné prekvapenie, Peťo nainštaloval lavičku, ktorú si požičal pred mojou robotou a tým pádom mám tam jedno miesto vyhradené... Prirodzene nefúkalo atak sme dobré dve hodiny vysedávali a vychutnávali fantastickú jarnúwpe9.jpg (17268 bytes) scenériu Turca. M esto bolo ako na dlani, bavili sme sa aj o našej spoločnej civilnej práci a predovšetkým o modeloch a modelároch. Ostalo nás len zopár skalných pilotov a zopár elektroletcov dolu na letisku. Bol som ich tam povzbudiť cestou domov, pár záberov je na konci albumu. Najviac ma mrzí že náš modelársky klub funguje len tak.....(form álne). Pred pár rokmi náčelník vsadil na „mladých perspektívnyc h“ členov, čo teraz majú iné starosti ako modelárstvo. Aspoň že sa nám zjednodušila situácia na letisku v Tomčanoch, kde nám Aeroklubáci poskytujú pľac na ich fantastickom letisku. Nakoniec jedna dobrá správa pre inostrancov: Niekde na tejto stránke je „skovaný“  odkaz na on line kameru smerom na Martinské hole z letiska.(sľúbil som že neprezradím....). Keď bude nasmerovaná na plochu letiska tak sa objaví aj  tu.

Sobota 15. marca 2008

wpe1.jpg (24648 bytes)Podľa predpovede počasia mala byť zima a oblačno a tak sme si v rodine naplánovali „uctievanie deda Jozefa“.wpe5.jpg (26703 bytes) Naše dievčatá vždy niečo dobré napečú a navaria, oslávenec vytiahne dobre utajenú škótsku a leňošíme... LENŽE za oknom sa objavilo slniečko,  nasledoval kontrolný telefonát s Peťom  a za pol hodiny sme  so švagrom Olíkom trávili  výborný obed na svahu. Bolo nádherne príjemne teplo a BEZVETRIE !

FEBRUÁR 2008

ivo_cnc.JPG (75015 bytes)Štart do novej  modelárskej sezóny som absolvoval u Iva v jeho útulnej modelárskej pracovni  exkurziou do ríše divov...jeho nová amatérska  CNC fréza nemá na Slovensku konkurenciu. Už som to sem asi napísal Ivo je pohoďák ako človek, ohromný konštrutér a rozdávač  modelárskej energie....potreboval som to! Viac o jeho fréze napovie fotogaléria na jeho stránkach. Dohodli sme sa, že pripravím zopár podkladov na frézovanie a určite začneme frézovaním haloletu. V mojom počítači vzniká Triton, nástupca Axela. Stihol som aj návštevu v Peťovej novej dielni a mám pocit že bol aj rád, že som ohodnotil pozitívne jeho zimnú prípravu.

POKRAČOVANIE - MODELÁRSKE BLOGY

 

Domů Modelárske BLOGY Moje obľúbené WWW Stavba modelov Galéria modelov Kontakt na mňa VIDEO

Tento server byl naposledy aktualizován dne 10. 08. 2008