AKTUALITY
August
2008
Nedeľa,
10. augusta 2008
Prikladám čerstvú
aktualitu z dnešného dňa: Modelársky letecký deň
v Tomčanoch. Cez týždeň napíšem viac, zatiaľ
prikladám len zopár fotografií mojich kamarátov
Júl
2008

Minulý mesiac som to s lietaním
asi prehnal....za mesiac som dal určite 100 letov. Pôvodne
abstinenčné príznaky z nedostatku lietania na jar sa
zmenili pocit prelietanosti. Tak som sa vrátil ku
bicyklovaniu. S Inkou sme naštartovali letný
režim bajkovania pod heslom „Každý víken
aspoň stovku kilákov“ Poslednú júnovú sobotu a nedeľu
sme dali spolu
150 km
. Sľúbil som nášmu mladému, že budem propagovať jeho
web : www.cyklisticketrasy.sk
tak dám ako odkaz na fotku z titulky mesiaca:
Kunerad z Martinských holí. Zdá sa, že to nemá z
modelárstvo nič spoločné, ale pohľad na jediné vhodné
miesto na svahové lietanie na Holiach, nad
"Podkovou". Sedím na hrane asi 300 metrového
kotla. Fúkal západný vietor 6m/s, tak by to tam aj
nosilo.
Piatok
25. júna 2008
Ráno
chvíľu diskutujem na našom fóre o programe
SketschUP, nad ďalšími možnosťami programu. Fóristov
zaujíma import klasických CADovských súborov do
programu. Skúšam prenášať atraktívnu konštrukciu
historického klzáku do programu. Ide to bez problémov, aj
keď môj počítač nestíha. Je to veľmi komplikovaný
proces aj keď veľmi efektný. Vynaložené úsilie
nezapovedá podľa mňa dosiahnutému výsledku. Vyzerá ako
naozaj, ale nelieta to....:-(.V podvečer prestalo pršať
vyrážam na naše letisko v Tomčanoch. Cez víkend tu
majú súťaž „Pampeliškári...“ F3J-čkari si
na túto prezývku už zvykli, vystuhuje atmosféru a letový
štýl tejto kategórie. Sú to piloti pohoďáci, čo
okrem rovinky a pristátia viac nemusia vedieť...:-)
Pri ukladaní fotografií na web, som si uvedomil, že
môj foťák v zlých svetelných podmienkach vôbec
nefotí, hoci som sa snažil ako vždy.

Štvrtok
24. júna 2008
Mám
dovolenku, celý týždeň opäť prší a je zime na
prírodu , tak čas trávim pri počítači. Na našom
diskusnom fóre sa objavuje nová téma. Výborné grafické
prostredie programu SketchUp,
umožňuje veľmi zaujímavé kreslenie konštrukčných
častí modelu. Program mám už dávnejšie nainštalovaný,
a tak trávim skoro celý deň za počítačom a výsledok
prikladám. Praktické využitie vidím pri tvorbe manuálov
pre konštrukčné drevené modely, kde by sa dal postup znázorniť
krok po kroku. Ale tú istú úlohu by splnila aj názorná
fotogaléria konštrukcie. Na kreslenie komponentov pre CNC
frézu je program nepohodlný a neviem či by výstup
do programov riadiacich frézu bol bezproblémový.
Nedeľa
20. júla 2008
Po
týždennej absencii od Internetu, doobedie trávim na našom
fóre čítaním niekoľko stoviek príspevkov a
telefonovaním cez msn-ko s Dušanom. Okrem iného
sme sa radovali, že žijeme tu, v našom fantastickom
Turci. Nepreháňam, treba vidieť. Uvedomil som si
to naplno, keď som sa vracal v sobotu z mojich
rodných južných
krajov, v nádhernej panoráme zapadnúceho
slniečka..... Nedeľu poobede trávim na
letisku v Tomčanoch. Moji Kamaráti Dušan a Vlado,
fanatici modelárstva pri pivečku a káve na
terase našej klubovne si užívali víkend. Prišiel som práve
včas, Dušan vytiahol svojho „metyláka“ po troch
mesiacoch. Dostal od Vlada trojlistú vrtuľu, jeho radosť
som dokumentoval a zapájal sa „múdrymi“ radami,
(nebolo treba, chalani už modelárčia spolu100 rokov
= 50+50:-). Ladilo sa lietalo a kecalo o modelárstve.
Akurát to počasie bolo nemodelárske, končili sme v daždi,
ale bola pohoda.
Utorok
8. júla 2008.
Po
výdatnom včerajšom daždi trávim noc pracovne nad počítačom,
ráno sa zobúdzam do slnečného rána a vyrážam
na osviežujúcu jazdu Turcom. Na kúpalisku ani živej
duše pani biletárka si ma nevšíma ,dávam si „čiernu
horu“ relaxujem a meditujem o práci o modelárstve.
Dochádza mi aký je ten Internet silný nástroj , google
analytics mi hlási, že sem na túto stránku
chodia pravidelne inostranci z opačnej pologule Zeme.
Nad Žilinou sa začína zhromažďovať oblačnosť, čaká
ma 30 príjemných kilometrov dolu vetrom a keď
píšem tento web, už vonku prší.

Nedeľa
6. júla 2008
Tento rok „Medard“ sa
drží svojej pranostiky, tu v Turci prší
pomaly každý druhý deň, ale nie je zima. Využívam
počasie na klasickú cyklo vychádzku
kombinovanú s letiskom. Nedelisti sú ako obvykle na pľace,
zastavujem sa na letisku v Tomčanoch po príjemnom
kúpeli v Mošovciach.Viac sa diskutuje ako lieta...
Gabovi nepáli jedna sviečka, Dušanovi odišlo servo na krídelko
a Vlado po chorobe je už veselší, pôsobíl
ako mechanik Gabovej Avii. Na ploche sa objavuje český Orlík,
nádherný repas vetroňa mojej mladosti.

Ešte
jún...
Akosi
som zabudol, v Tritonovi som vymenil dožívajúci motor
za čiperného malého Číňana, model ožil,
ale už je poriadne otlčený, dostal zabrať pri nácviku
vodorovnej kubánskej osmy a nízkych kopaných výkrutov
do visu „ snap up“. S Ivanom už chystáme nových
Tritonov, bol som konzultovať zmeny na modely a trochu,
sme polietali, niečo nafilmovali a predovšetkým
pokecali o modelárstve.Ivan sľúbil video postrihať,
zavesíme na web a dáme sem na stránku odkaz...
Jún
2008

S titulnou fotkou na mesiac mám problém, nieže
by som nič nemal, ale snažím sa z každého rožku,
trošku všetko z vlastnej produkcie ale „dobrú“
fotku z predošlého mesiaca som akosi nenašiel....Ale
mám čo s modelárstvom nesúvisí. Je to prostredie http://www.google.com/analytics/.
Po načítaní scriptu do týchto stránok som zažil príjemné
prekvapenie. Program sleduje, kedy, ako, kto a prečo...
chodí na tento web. Na rekapituláciu je zatiaľ skoro ale
vrátim sa ku štatistike o mesiac.
Nedeľa
22. júna 2008
Chalani
zo svahu ma roztrhnú...pri prekladaní pamäťovej karty z foťáku
do foťáku a následnom
formátovaní, mi zostalo len jedno video a zopár
záberov, čo som večer po lietaní narýchlo uložil do počítača.
Peťo zalietaval nový model a sľúbil som ,že
ho dám na web do galérie, takto mi zostalo len niekoľko záberov.
MAGIC
KONDOR určite bude lietať dlho a tak
web galéria v picase
bude nabudúce... a môj laický názor na model: Je
to veľmi pekný, normálne lietajúci model. (....a
chcelo by to tak 400 wattový motor + 4S A123, to by bolo
polietaníčko :-)
Štvrtok
19. júna 2008
Asi
mám šťastie na letovú plochu ale v okolí domu a chaty
mám perfektné „letiská“.Môj nový pľac na
ihrisku, presne
236 metrov
za domom je vynikajúce letisko. V kotly stromov býva
veľmi často klud od vetra a minimum divákov. Dnes
som absolvoval 6 letov ale lipolky umierajú takže to bol
nakoniec len polhodinka pohodového akrobatického
lietania.Baterka majú už vyše 100 cyklov , ich kapacita
klesá a mäknú. Nič sa nedeje, pri
cene 1,5 Sk na jeden let je to zanedbateľná
položka nové
baterky sú už na ceste.....O modeli sa
dozvedelo už zopár modelárov z Internetu, je to veľmi
lacná o vynikajúco lietajúca alternatíva plne
akrobatického modelu. Bohužiaľ stavebnica
neexistuje, TRITON je náš spoločný projekt s Ivanom
pre našich kamarátov. Posledný
let som dolietaval o 20,30 hodine... totálny „olej
v ovzduší“, motoroví rogalisti sa vracali
z mesta a tak sme si dali spoločnú formáciu asi vo
výške
80 metrov
nad ihriskom. Vyklesal som vo výkrutoch , veľmi sa im to
páčilo, a tak s poriadnym rachotom odleteli do Tomčian.
Ráno, večer,
sedemkrát do týždňa...
Chýba dátum, ale toto sa deje každý
deň od začiatku mesiaca (okrem dažďa). LIETAM
DENNE s Tritonom. Mám nový priestor, bývalé
hádzanárske ihrisko na školskom dvore pár metrom za
domom na opačnej strane od môjho poľného letiska
na Horičke. Na večerné lietanie sú už moji susedia
zvyknutý, ale to ranné lietanie, ľuďom čo idú do
práce pripadá nepochopiteľné.... Ale okolo šiestej ráno
je husté a pokojné ovzdušie a každému šibe
iným spôsob a mne takto. Cestou, tam, mám to 280 krokov,
si premyslím zostavu. Lietam v presne vymedzenom
priestore, dôsledne sa snažím dodržiavať letový
koridor pozdĺž plochy. Prv to boli len letové sekvencie z F3P
B-čkovej zostavy, teraz sa snažím lietať celú
zostavu, spravidla to zvládam na jeden let dva krát.
Cestou naspäť analyzujem, a premýšľam o chybách.
Občas najmä v kľudnom večernom lietaní dám
invert zostavy a prízemné nožáky... ale to už len
na spestrenie lietania. Čo sa snažím je vždy letieť
ROVNO, nezdá sa to ale je to asi najťažšie z z akrobatického
lietania. Občas ešte hrabnem nevhodne do smerovky
pri korekciách do rovinky, ale to asi len cítim na
kniploch len ja , moc to vidieť nieje. Osem
minút intenzívneho PRESNÉHO lietania
MÁJ
2008
Zvětšit mapu
Mapy Google... ďalšia z ohromných
vymožeností Internetu. Občas zaznamenávam moje potulky
za modelárstvom do mapy a takto vyzerá moja posledná
trasa. Napadne ma to až vtedy , keď môj syn
Michal pridáva do svojej Internetovej mapy trasy. Trasy
vznikajú veľmi zaujímavým spôsobom. Chalani nosia v batohu
na chrbte GPS-ko, ktoré za jazdy exportuje dáta cez mobil
do googlovských máp. Viem si predstaviť akrobatickú
„korešpondenčnú súťaž“ on line... Pilot lietajúci
s GPS-kom v modely na svojom letisku, hocikde na
svete, vysielajúci dáta bodovačom, sediacim na opačnej
pologuli Zeme. Zdá sa to neskutočné, ale tak isto sa mi
to zdalo nemožné ,keď Jirko Havel tvrdil, že akrobacia
sa bude lietať v hale a ešte na
elektriku... akurát, že to bolo pred 30 rokmi.
Štvrtok
29. mája.
Pod dohode s Peťom
mám na svahu absolvovať“ rýchlo kurz“ svahového
lietania. Vzniklo to po mojom odmietnutí daru vo forme nového
svahového vetroňa, „tak si to aspoň skús....“.
Vlastne na svahu ani lietať poriadne neviem .... samá
rovinka občas nejaká zatáčka bez smerovky, len na krídelkách.
Peťo je dobrý učiteľ prinútil ma skoro hodinu lietať
vetroňársku klasiku, ale struhol som si zopár výkrutov...
viac sa nedalo („neblbni nemám tam pevné
skrutky“). RC Svahárčina je tvrdý dril, pár
sekúnd rovno a potom rozumná zatáčka, aby to
nepadalo, ale ani nestratilo rýchlosť. Tak dookola ,
hodinu, dve denne...Večer som si to s Tritonom
vynahradil, neletel som ani sekundu rovno.-)!
Týždeň
24.máj až 1. jún 2008
Celý
týždeň praje teplé jarné počasie dvojfázovému
lietaniu s Tritonom. Ráno o 6. hodine vyrážam
na
prvé lietanie, večer po západe Slnka na druhé... ranné
lietanie je veľmi príjemné v „hustom“ pokojnom ovzduší.
a večerné už len dotrénovanie rannej zostavy. Na
baterkách už mám 80 cyklov čo dáva 10 hodín čistého
letového času. Lietam obraty ktoré umožňuje pohon, väčšinou
kombinácie výkrutov, a nožákov horizonte. Čo ma
prekvapilo po zime ,som mal problémy s obratmi v nožovom
lete, ale už je to OK, mám dotrénované. Výkruty, sú plynulé aj ten
integrovaný do kruhu, ale z „chrbta na chrbát“ ešte
vypadávam v nožáku. Ráno som si vychutnával prízemné
lety na chrbte odniesla si to kabínka
a čumák v dvoch
núdzových pristátiach na asfalt.
Utorok
20. mája. 2008
Dokončujem
povrchovku AkroMastera
008, vyskúšanou technológiou, tupovaním
neriedeným natónovaným balakrylom. Pri stavbe sa zatiaľ
nevyskytli žiadne komplikácie aj váha je po nafarbení v poriadku...
Vybavenie mám kompletné akurát čakám od
Číňana 3S Lipolky zatiaľ nie sú na
sklade, takže mám času, ostané vybavenie mám pripravené,
ešte budem laborovať s vrtuľou na „Veľkom
červenom“, Očakávam príkon do
vrtule cez 200 wattov , takže to nebude pomalolet,
ale normály akrobat na dynamické lietanie. Ešte pár
pripomienok ku lietaniu....nabehol som na dvojfázové
lietanie ráno a večer denne po dva lety s Tritonom
. Po hodine akrobatického lietania som sa
dostal do normálnej kondície a cítim že model
„visí“ na kniploch,. Pocit ktorý rekreačný piloti
určite nepoznajú. Prestávam si uvedomovať pohyb rúk,
omyl sa nekoná... Lietam na malom priestore o veľkosti
hádzanárskeho ihriska, minimálna rovinka viac vo výkrutoch
a na chrbte... bez smerovky to nejde. S úsmevom i spomínam,
keď som smerovku používal tak akurát pri štarte a možno
pri pristávaní. Časi sa menia...
Nedeľa
11. mája 2008
Doobeda
intenzívne lietam
s Tritonom. Ráno dávam tri lety dva
trimovacie, potom jeden
filmovací...Napíšem celú stránku o modely ale
zatiaľ len jednou vetou, je to: VEĽMI
DOBRE LIETAJÚCI MODEL. Lieta presne a príjemne.
Ochotne reaguje na výchylky všetkých kormidiel, akurát
mu chýba pár Wattov na vrtuli. Našiel som na
Internete zodpovedajúci pohon, zdá sa že bude treba 50
Wattov na dynamické 3D lietanie. Poobede stíham letisko,
kde Igor a Dušan poletujú vo fantastickej pohode.
Igor lieta
s nádhernou Bejbinou a Jodelom.
Už som to sem písal, Igor má neskutočnú trpezlivosť a presnú
modelárčinu. Dušan
lietal s čínskym Diskusom CS. V jeho
prevedení je to rýchly rekreačný model do termiky aj
nepohody
Štvrtok
8.mája 2008
Teraz,
keď je jasné, že sa Triton
vydaril, napíšem aj sem... Doteraz model pribúdal
len v majej webgalérii
na Picase, ale po naložení celým letovým vybavením
je jasné, že poletí! Statický ťah prevyšuje o 20
percent letovú hmotnosť a na aktrobatické poletovanie to
určite bude stačiť. Model v tomto testovacom
prevedení je určený na presné POMALÉ lietanie na
čerstvom vzduchu. Bude nasledovať aj Depronová
vytuningovaná -ľahšia a ešte pomalšia verzia do
telocvične.
Sobota,
3. mája 2008
Celý týždeň som intenzívne modelárčil
do pozdných poobedňajších hodín na Tritonovi
a počasie na víkend
vyzeralo tak akurát. Vyťahujem
bicykel, dofúkavam na 3 atm (čo som prehnal....)a vyrážam
na okružnú trasu dolným Turcom s cieľom letiska v Tužine.
Viem že ma čaká viac ako
80 km
po slušných cestách, ale v protivetre. Zastavujem sa
na
kávu v príjemnom altánku:-) a skratkou
na letisko v Tužine. Cestou naspäť v protivetre
dostávam defekt ( asi tie 3 atm...)."Inštalatérske"
vybavenie nosím so sebou,
takže sa nič nedeje a šlapem unavený do posledných
z 87 kilometrov.
APRÍL
2008

Počasie je už od začiatku mesiaca
aprílové, daždivo a celkom zima, ale mi to nakoniec
vyhovuje. Intenzívne pokračujem v stavbe 3D
elektroakrobatu a už sa chystám na povrchovku. Biela
technológia je celkom rýchla na stavbu ale kompozitoví mágovia
budú určite mať pripomienky ku vizuálu , ale
model z dvoch metrov vyzerá ako naozaj...A na bajku mám
najazdených od začiatku sezóny vyše 200 kilákov a na
prilbu si už celkom zvykám.
AcroMaster
008
Niekoľkokrát
som spomínal „ bielu technológiu“, ktorou chystám
môj posledný akrobatík AcroMaster
008 (1x1 meter). Nič prevratného,, klasický
stavebný biely stavebný polystyrén olepovaný
bielou netkanou textíliou lepené kvalitnou bielou
pastou Drago... farbiť sa dá vodou riediteľnou farbou.
Technológiu publikoval už dávno pán Tinka v RCR.
Podstatou je rýchla ale presná ! a ľahká
stavba. Viem presne ako má vyzerať dobre lietajúci
3D model a tak to bola ideálna možnosť overiť
koncepciu. Model je pripravený na inštaláciu RC vybavenia
a vyzerá to na plošné zaťaženie 22 g/dm2. Počas
stavby som intenzívne vážil a uvažoval, že touto
technológiou stavby nie je problém zhotoviť 2x2 m akrobat
do letovej váhy 1500 gr. a veci znalí
vedia, že to bude lietať parádne s 500 wattmi príkonu
do vrtule. Zatiaľ to musí počkať, ešte ma čo
najskôr čaká pripraviť na frézovanie, dokončiť a zalietať
prototyp halového modelu Triton. Ivo
by mi to neodpustil....
Utorok,
29 apríla. 2008
Absolvoval som veľmi príjemnú modelársko-
relaxačnú akciu: Návštevu u Ivana v jeho frézovacom
kamrlíku, modelárskej konštrukčnej kancelárii
a fantasticky
vybavenej dielni. Predovšetkým sme modelárčili.
Už cez víkend sme si msn-kom preposlali a vydiskutovali
konečnú podobu modelu TRITON.
Bolo treba ešte zopár úprav vo výkresoch (zázraky na počkanie...)
a za 31 minút máme pred sebou CNC výrezy
modelu . Model už chystám na zalietavanie, v
pracovnej
povrchovke na testovacej verzii
modelu....
Nedeľa
13. apríla 2008
Na svahu vznikla zaujímavá situácia,
začínajú prevládať elektrolety....Peťo , veliteľ, našich
svahákov sa preriekol, že keby mu to niekto pred dvoma
rokmi povedal že bude lietať elektro a ešte na svahu
tak mu vynadá do bláznov... ja som to síce pred rokom napísal,
ale to už sa schyľovalo ku elektrifikácii svahových
modelov a dnes sa viac lietalo ako sedelo hoci vôbec
nefúkalo. A v Tomčanoch sa situácia vracia do
normálu, modelári a j Aeroklubáci si poletujú ako
keby sa nič nestalo, hoci pred rokom to vyzeralo na zrušenie
letiska.
JANUÁR,
FEBRUÁR, MAREC 2008
Namiesto ospravedlňovania
sa za túto pauzu na webe pripojím verejný prísľub, že
budem jazdiť bicyklom len s prilbou na hlave...a keby
to tak činila aj moja maminka 20 decembra 2007, tak by naďalej
aj vo svojich osemdesiatich rokoch bicyklovala ďalej:-(

Príjemné
jarné
počasie
ma
so
švagrom
Olikom
vytiahlo
na
svah
v
Turčianskom
Jasene.
Pôvodne
sme
to
mali
zámer
zvládnuť
na
bajkoch
,
ale
po
výdatnom
obede
sme
to
rozchodili
s
foťákmi
v
ruke
pešo.
Pózoval
nám
v
nádhernom
počasí
Peťo
so
svojim
staro-novým
elektroletom
Nimbus
,
o
ktorom
som
tvrdil
už
pred
rokom,
že
mu
pomôže
zopár
Ampérov ku kvalitnému
letu.
MAREC
2008
Marec
som mal predovšetkým náročný v zamestnaní a tak
som veľa času venoval práve
tejto zmysluplnej činnosti za ktorú som platený. V druhej
polovici mesiaca sa začínam intenzívne venovať modelárskym
aktivitám. A tak po večeroch kreslím
krivky do
CNC frézy, po poobediach som pripravil šablóny a výrezy
na AkroMaster 008. Priznám sa že ma inšpiroval Multiplexácky
ParkMaster 3D
a predovšetkým „biela“
technológia, ktorú chcem otestovať práve na tomto modely.
Na stavbe intenzívne pokračujem, vyzerá to
sľubne . Až teraz si uvedomujem, že touto technológiou
sa dá postaviť „dospelý akrobat“ s príkonom
motora 500 Wattov na 4sA123.
Nedeľa
30. marca 2008
Nedeľa
30.marca
2008,
bola
nedeľa
asi
najteplejšia
od
začiatku
roka...
Vedel
som
že
na
„Veľkom
južnom“
ma
bude
čakať
Peťo
s
Discusom.
Aj
tak
sa
stalo
a
čakalo
ma
príjemné
prekvapenie,
Peťo
nainštaloval
lavičku,
ktorú
si
požičal
pred
mojou
robotou
a
tým
pádom
mám
tam
jedno
miesto
vyhradené...
Prirodzene
nefúkalo
atak
sme
dobré
dve
hodiny
vysedávali
a
vychutnávali
fantastickú
jarnú
scenériu
Turca. M
esto
bolo
ako
na
dlani,
bavili
sme
sa
aj
o
našej
spoločnej
civilnej
práci
a
predovšetkým
o
modeloch
a
modelároch.
Ostalo
nás
len
zopár
skalných
pilotov
a
zopár
elektroletcov
dolu
na
letisku.
Bol
som
ich
tam
povzbudiť
cestou
domov,
pár
záberov
je
na
konci
albumu.
Najviac
ma
mrzí
že
náš
modelársky
klub
funguje
len
tak.....(form
álne).
Pred
pár
rokmi
náčelník
vsadil
na
„mladých
perspektívnyc
h“
členov,
čo
teraz
majú
iné
starosti
ako
modelárstvo.
Aspoň
že
sa
nám
zjednodušila
situácia
na
letisku
v
Tomčanoch,
kde
nám
Aeroklubáci
poskytujú
pľac
na
ich
fantastickom
letisku. Nakoniec jedna dobrá správa pre inostrancov:
Niekde na tejto stránke je „skovaný“ odkaz
na on line kameru smerom na Martinské hole z letiska.(sľúbil
som že neprezradím....). Keď bude nasmerovaná na plochu
letiska tak sa objaví aj tu.
Sobota
15. marca 2008
Podľa predpovede počasia
mala byť zima a oblačno a tak sme si v rodine
naplánovali „uctievanie deda Jozefa“.
Naše dievčatá
vždy niečo dobré napečú a navaria, oslávenec
vytiahne dobre utajenú škótsku a leňošíme... LENŽE
za oknom sa objavilo slniečko, nasledoval
kontrolný telefonát s Peťom a za
pol hodiny sme so
švagrom
Olíkom trávili výborný
obed na svahu. Bolo
nádherne príjemne teplo a BEZVETRIE !
FEBRUÁR
2008
Štart
do novej modelárskej
sezóny som absolvoval u Iva v jeho útulnej modelárskej
pracovni exkurziou
do ríše divov...jeho nová amatérska CNC
fréza nemá na Slovensku konkurenciu. Už som to sem asi
napísal Ivo je pohoďák ako človek, ohromný konštrutér
a rozdávač modelárskej
energie....potreboval som to! Viac o jeho fréze
napovie fotogaléria na jeho stránkach. Dohodli sme sa, že
pripravím zopár podkladov na frézovanie a určite začneme
frézovaním haloletu. V mojom počítači vzniká
Triton, nástupca Axela. Stihol som aj návštevu v Peťovej
novej dielni a mám pocit že bol aj rád, že som
ohodnotil pozitívne jeho zimnú prípravu.
POKRAČOVANIE
- MODELÁRSKE BLOGY